Listing 1 - 10 of 91 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Pinksteren --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Godsdienstige opvoeding --- Geloofsopvoeding
Choose an application
Pasen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Godsdienstige opvoeding --- 478.64 --- Geloofsopvoeding
Choose an application
In deze bundel worden 16 verhalen aangeboden voor oudere kleuters. Voor elk verhaal wordt aangegeven hoe ermee te werken bij de verschillende leeftijdsgroepen : wat kan gedaan worden om het voor te bereiden e om het te verwerken met de kleuters.
268.21 --- Kleutercatechese --- 472.85 --- kleuterschool: catechese --- 268.21 Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Godsdienst --- Kleuteronderwijs --- Godsdienstige opvoeding --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Een kijktafel is een ‘verhaal op schaal’, een mooie opstelling vol betekenis. Door middel van kleur, tekst en symboliek laat de kijktafel zien wat jij belangrijk vindt. Een waxinelichtje brengt het verhaal tot leven. Dit unieke kijktafelboek biedt alle informatie, prachtige voorbeelden en foto’s. Zo maak je in je woonkamer iets zichtbaar van • natuur en seizoen • wat jou inspireert en waar je in gelooft • aan wie je wilt (terug)denken • wat je wilt vieren! Het boek gaat met kijktafels het jaar rond. Het geeft praktische informatie over christelijke tijden en feesten. Maar ook vrolijke kijktafel-ideeën bij thema’s als vrede, dierendag, Sinterklaas, Moederdag en eendjes voeren ...
Didactics of religion --- Godsdienstige opvoeding --- Catechese ; basisonderwijs --- 234.5 --- Christendom --- godsdienst --- kijktafel --- communicatie --- Rituelen
Choose an application
Pasen --- Godsdienstige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 478.64 --- Pasen: viering --- Geloofsopvoeding
Choose an application
In de huidige, moderne maatschappij leven mensen met verschillende culturele en levensbeschouwelijke achtergronden met elkaar samen. Niet alleen ouders, maar ook scholen proberen de kinderen voor te bereiden op een samenleving die steeds verandert. Of scholen nu openbaar zijn of confessioneel, het is van groot belang dat zij de kinderen behulpzaam zijn bij de vorming van hun eigen identiteit, zodat zij hun weg weten te vinden in deze pluriforme samenleving. Het handboek In Goede Handen biedt scholen een hulpmiddel bij het levensbeschouwelijk onderwijs, zodat kinderen zich kunnen ontwikkelen tot volwaardige en verantwoordelijke deelnemers aan onze complexe samenleving. Het boek bestaat uit negen hoofdstukken die telkens worden afgesloten met concrete en praktische tips. Het eerste hoofdstuk begint met een aantal verhalen van leerkrachten op een basisschool over hun ervaringen met het vak levensbeschouwing. In hoofdstuk twee komt de basisstructuur van levensbeschouwing aan de orde. In het derde hoofdstuk wordt het onderscheid tussen impliciete en expliciete levensbeschouwing duidelijk gemaakt en komt de levensbeschouwelijke ontwikkeling van kinderen aan bod. Hoofdstuk vier en vijf gaan in op de functie van rituelen, verhalen en symbolen. In het zesde hoofdstuk wordt uiteengezet wat levensbeschouwelijke stromingen zijn en wat het verschil is tussen religie en godsdienst. Hoofdstuk zeven behandelt de verschillende aspecten van communicatie en in hoofdstuk acht komt het thema identiteit ter sprake. Tenslotte wordt in het negende hoofdstuk de zelfreflectie van de leerkracht besproken.
levensbeschouwelijke opvoeding --- Didactics of social education --- communicatie --- identiteit --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Levensbeschouwelijk onderwijs --- Levensbeschouwing --- Godsdienstige opvoeding --- Basisonderwijs --- 200 --- Geloofsopvoeding
Choose an application
Religious education --- Postmodernism --- Philosophy --- Religious aspects --- 37.017.93 --- 268 --- 230*705 --- -Postmodernism --- -Post-modernism --- Postmodernism (Philosophy) --- Arts, Modern --- Avant-garde (Aesthetics) --- Modernism (Art) --- Philosophy, Modern --- Post-postmodernism --- Ethical education --- Theological education --- Education --- Moral education --- Godsdienstige opvoeding --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Post-moderne theologie. Postmoderne theologie --- -Godsdienstige opvoeding --- 230*705 Post-moderne theologie. Postmoderne theologie --- 37.017.93 Godsdienstige opvoeding --- -230*705 Post-moderne theologie. Postmoderne theologie --- Post-modernism --- Religious education (Theology) --- Philosophy. --- Religious aspects. --- Religious education - Philosophy --- Postmodernism - Religious aspects
Choose an application
Behandelt: Sinterklaas, Kerstmis en Pasen.
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Methodologie --- Méthodologie --- Kerstmis --- Pasen --- Sinterklaas --- Verjaardag --- Vieren --- 454.9 --- 234.5 --- Feesten --- feestvieren --- wereldoriëntatie: diactiek lagere school --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Godsdienstige opvoeding
Choose an application
Catechese --- Kleuteronderwijs --- Godsdienstige opvoeding --- Zorgverbreding --- Pasen --- C6 --- handleiding --- catechese --- schoolpastoraal --- Bijbel --- 478.6 --- Bijbelverhalen --- Jezus --- 478.63 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Geloofsopvoeding
Choose an application
Catechese --- Kleuteronderwijs --- Godsdienstige opvoeding --- Zorgverbreding --- Emmaüsgangers --- Jezus --- Bijbelverhalen --- 478.6 --- 478.63 --- C6 --- handleiding --- catechese --- schoolpastoraal --- Bijbel --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- Geloofsopvoeding
Listing 1 - 10 of 91 | << page >> |
Sort by
|